Sidor

söndag 11 maj 2014

När knopparna brustit

Varje år vid den tid när knopparna brister och våren är på gång så mår jag dåligt. Jag blir deppig och otroligt trött. Det är inte så ovanligt har jag förstått. Nu börjar jag komma ut ur min grotta och känner mig lite gladare och lite mer hoppfull. Jag njuter fullt ut av fågelkvittret, grönskan och ljuset. Maj månad är min månad! Jag ska avsluta den med tårta och kalas med mina närmaste. Sommarens resor är bokade och jag nu ser faktiskt fram emot att vara ledig i sommar.
Idag ska det komma en mäklare hit för att värdera min lägenhet. Sen ska jag börja leta efter nytt boende. Det är dags att hitta något mer "vuxet" att bo i. Ett ställe där jag har plats för att bjuda in folk på middagar och där en katt kan bo. Jag saknar att ha katt så otroligt mycket! Det ordnar sig. Det kommer att bli bra. Jag är okej. Jag duger som jag är. Det gör du med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar