Sidor

söndag 27 april 2014

En varm och solig shoppinghelg

En hel helg utan något inbokat, det var vad jag hade framför mig i fredags. Och jag har vilat, motionerat och shoppat. Jag tror att jag är inne i en vårdepression just nu. Det måste vara det. Mår fortfarande inget vidare, den där hopplösheten och frånvaron av glädje inför något, finns där hela tiden. Det enda som funkar är att jobba och vara med brorsdöttrarna. Då är jag mitt gamla vanliga glada jag och för stunden får jag energi och känner mig meningsfull. Det är så klart inte bra för mig att vara ensam en hel helg. Men jag vågade inte hitta på något med någon eftersom jag inte vet hur jag skulle orka. För just nu orkar jag helt enkelt inte att ge av mig själv till någon annan. Det är bara att "rida ut stormen" och hoppas på att allt lättar snart. 
Jag är glad att jag i alla fall kom iväg på en joggingrunda igår. Det gick inte att låta bli att njuta av våren och värmen. Och jag orkade faktiskt springa 4 km! Det var nog av ren frustration! 
Shoppingen kan jag erkänna så här i efterhand, var ett försök att pigga upp mig själv lite. Och ja, lite piggare blev jag för en stund. Jag köpte ett par sandaler och en massa kläder. Sandalerna är jättesköna! Det var inte lätt att hitta ett par som både var bekväma för mina känsliga fötter och snygga. Jag är nöjd. Nu har jag tre arbetsdagar framför mig, sen är det ledighet igen! Lite onödigt mycket röda dagar nu tycker jag. Här kommer en bild från min joggingtur och mina nya skor: 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar