Sidor

fredag 17 februari 2012

Ålderskris på ingång!

Tankarna snurrar så här på kvällskvisten... Börjar må bättre efter en grym huvudvärk och då måste man ju börja använda hjärnan igen;-) men vad händer? Jo, jag slås av en fruktansvärd insikt och panik. Jag fyller 35 i år! Vet ni vad det betyder? Jo, om 5 år är jag 40!! En insikt som jag vill slippa! Tror minsann att jag har drabbats av en ålderskris... Egentligen handlar det nog om den biologiska klockan och stressen över att jag sitter här ensam, medan de flesta andra redan har det ordnat med barn osv. För själva åldern trivs jag bra med, känner mig tryggare i mig själv och har större självdistans än vad jag har haft tidigare. Trivs liksom med att vara vuxen:-) om jag bara slapp singellivet... För när man är i min ålder är det inte så kul att vara singel, det finns liksom inte så många att umgås med. Så ni som är yngre, passa på att umgås med era vänner och ha kul!!! Och snacka inte om att ni har panik, inte förrän ni är i min ålder... Nu ska den gamla tanten gå och lägga sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar