Sidor

fredag 6 juli 2012

Ambivalens

I morgon är jag ledig!! Och dagen är redan fullbokad. Det är svårt det där, ska man passa på att göra allt det där man inte hinner när man jobbar, som att fixa matlådor, träna, umgås med vänner, tvätta etc. Eller ska man bara slappa? Jag får ju mer tid över på kvällarna om jag fixar de där hushålleliga sakerna och jag vill ju gärna passa på att träffa vänner och familj. Samtidigt längtar jag efter att bara ta det lugnt, att inte behöva åka in till stan, utan bara vara. Tänk, man är aldrig nöjd! Men det är lite skillnad på att bara vara ledig en dag jämfört med två i sträck. Jag har mest enstaka dagar ledigt i sommar. Det är jag lite sur på. Jag har funderat mycket på framtiden sedan jag kom hit. Ska jag bo kvar i Norrköping efter studierna eller inte? Jag känner mig splittrad! Känner ju inte många där och ibland blir jag väldigt ensam. Men jag tror inte att jag skulle känna mig mindre ensam här i Eskilstuna. Nog för att jag skulle ha vänner och familj nära, men de har ju fullt upp med sitt. Det märks ju bara nu när jag är hemma! Det är i och för sig semestertider, men sen jobbar ju alla, inklusive jag själv (hoppas jag!). Det blir nog Norrköping ändå, ett tag i alla fall. Förresten har jag ju ett helt år kvar att fundera på!

Det var action på jobbet idag! En gråsparv flög in i kyrkan. Inte bra, eftersom vi har rörelselarm. Som tur var fångade en kollega in pippin och gick ut med den. Allt frid och fröjd! Borde sova nu, men tvingar mig själv att vara vaken en stund till, bara för att jag kan! I morgon ska jag sova ut, till nio i alla fall:-) Sen ska det göras matlådor hela förmiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar