Sidor

lördag 22 november 2014

Typisk lördag som ensamstående


Jag har märkt att en del har en romantiserad bild av att bo själv och inte ha barn, precis som att jag kan ha det åt andra hållet. Men som ensam måste du göra allt själv! Det finns inte en enda dag i veckan när någon annan har skött markservicen. Och det finns ingen annan som ser att du är trött, mår dåligt eller är stressad efter jobbet. Det är nog lätt att tro att helgen för en singel är fylld av roliga och härliga träffar med kompisar och en massa skönt slappande i soffan. Så är det inte kan jag säga. Samtidigt är det ju så att jag bara har mig själv att ordna för. Det är ingen annan än jag själv som kan klaga på disken i köket eller att middagen består av något trist och snabblagat, trots att det är lördag. Ibland skulle det vara så skönt att få bli lite servad!! Och att få slappa och bara vara, men i sällskap med någon, utan att behöva prata så mycket:-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar