Sidor

onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År! Välkommen 2015

Läste just förra årets inlägg här från mitt nyår då. Jag vet nu hur sliten jag var då. Det hade varit en tuff höst och jag var extremt nära att bli utbränd. Under våren blev det dock bättre, men jag var fortfarande väldigt trött och fick ingen ordning på träningen. Men under sommaren vände det. Jag hittade kraften igen och jag kunde börja träna. Mycket tack vare att jag lärde känna mina fantastiska kollegor bättre vilket gjorde att jag hittade balansen på jobbet. En annan anledning var att jag till hösten började med yoga. Det var först i höstas som jag insåg hur min kropp hade påverkats av stressen under föregående höst och våren -14. Det gick inte att träna, min kropp orkade helt enkelt inte. Vilken tur att det vände till slut! Och det kändes fantastiskt när kroppen till slut svarade på träningen. 

Ett av mina nyårslöften var att komma i balans och att utvecklas på jobbet. Det gick! Ett annat var att bli mer social, det har jag också blivit. Det tredje målet var att springa Midnattsloppet. Det blev tyvärr inte av, men det var nog lika bra med tanke på hur slutkörd jag var. Nu ska jag fundera ut några nya mål inför 2015. Jag vill ta ett ytterligare steg med träningen, gå från att bygga upp från grunden till att träna lite tuffare. Jag skulle vilja ha något träningsmål att sträva mot, gärna tillsammans med någon så att det blir lite roligare. Men vet bara inte vad det skulle kunna vara... Får fundera lite till på det. För övrigt har jag några saker jag vill utveckla på jobbet också. De är fullt möjliga att uppnå. Jag ska skratta mer också! Och jag ska försöka ta allt lite mer med en klackspark, inte vara så seriös hela tiden. Jag ska också försöka komma ut i naturen oftare. Det har varit dåligt med det förutom på jobbet. Japp, det får bli mina nyårslöften. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar