Sidor

måndag 22 december 2014

Jul igen då

Då var det dags igen då. För julen. Det är så skönt att ha jullov! Att få ta det lugnt och träffa familjen. Jag känner mig redan lite förslappad. Ingen stress här inte! Jag har väl haft nog av den varan på jobbet den här terminen.
Vi har som väl är bestämt oss för att bara köpa julklappar till barnen. Vi vuxna har ett julklappsbyte. På ett sätt kan man säga att jag som ensamstående och utan barn går som förlorare, ekonomiskt sett alltså. Men jag skulle inte vilja vara utan att ge julklappar till alla barn, det är ju kul! Men den här julen blev väldigt knaper eftersom jag fick byta ruta på bilen för ett par veckor sedan. Men klappar är köpta och jag får väl leva på vatten och bröd i januari ;-) men det roligaste är ju att få ge och att se glädjen (förhoppningsvis) i barnens ögon. Sen är ju jag barnsligt förtjust i att få julklappar själv, oavsett om det innehåller något litet eller stort. Det är nog det att någon har tänkt på en bara och lagt ner lite omsorg som gör att jag gillar att få presenter och julklappar. Så lite tråkigt är det att vi inte köper till varandra längre, även om jag inte hade haft råd med en enda julklapp till i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar