Sidor

fredag 20 maj 2011

Jag kommer att bli en bitter*****?

Igår råkade jag ut för tanklös kommentar från en lärare där jag har vfu. Av någon anledning antog hon att jag har valt att inte ha barn (antar jag) eller så kan hon inte ens tänka sig hur det känns att vara 34 år och inte veta om eller när man får barn. Jag började säga att jag tror att det är lätt att engagera sig för mycket i eleverna om man inte har barn själv. Hon avbröt mig och sa: "Du kommer bli en bitter*****! Min syster var 40 är när hon fick barn och hon är en bitter*****!" Okej, tänkte jag. Jag blir en sådan. Först tog jag faktiskt inte åt mig, börjar vänja mig vid att hon fäller en del dumma kommentarer om det mesta. Men med lite eftertanke blev jag riktigt irriterad! Tänk om det var så att jag visste att jag inte kan få barn!
Jag börjar bli uppriktigt irriterad på folk som frågar om man har barn, och sedan ger en en blick eller attityd som får en att känna sig som konstig. Jag önskar faktiskt inte så mycket annat än att få barn. Skillnaden är väl att jag vill träffa en bra kille att skaffa det med och att jag vill utbilda mig färdigt. Man kan faktiskt inte planera livet, det blir inte alltid som man har tänkt sig! Och mitt liv verkar absolut inte bli som jag har tänkt mig. Skulle mitt liv blivit det så hade jag fått barn och gift mig när jag var 25!

3 kommentarer:

  1. Usch. Blev tom, vet inte vad jag ska säga. Jag kan inte säga "jag vet hur det känns" (även om det inte skulle bli bättre av det). Människor är hemska och jag håller fast vid mitt favoritcitat "det är synd om människan". Synd om människan som inte tänker sig för och/eller är så sjukt trångsynta. Ska jag få något vettigt sagt så är det kanske att även om det blir lite som man tänkt sig (eller som man hoppats), så är det alltid folk som ifrågasätter och tycker man är dum i huvudet. Jag kanske svamlar för mycket, hoppas du förstår något.
    Många Varma Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Jag förstår vad du menar:-)

    SvaraRadera