Sidor

onsdag 4 april 2012

Trött på allt flumm!

Det gick bra att spinna igår! Det var grymt svettigt, men kul. All träning som är varierande gillar jag har jag märkt, och passet igår var varierande.
I morgon ska min grupp i skolan spela upp en situation ur skolmiljö som kan knyta an till Barnkonventionen. Det ska sedan leda till diskussion. Ärligt talat är jag så grymt trött på sådana här arbetssätt. Det tar oftast mer tid än nödvändigt att planera, i gruppen, redovisa och sedan diskutera. Det känns som att det är tid som jag hellre skulle lägga på annat! När man har kommit så här långt i utbildningen har man liksom gjort liknande grejer hur många gånger som helst! Allt för lite diskussioner som man lika gärna kan föra i gruppen/klassen direkt. Aja, det är bara att gör't. Men ibland blir jag så trött på allt "flumm"! Särskilt när det känns som att föreläsaren gör det för att "man bör variera undervisningen". Jag hade hellre fått lite tips och få öva på att hålla i debatter i skolan när vi läste om demokrati.

Snart bär det av hem till Eskilstuna! Längtar som sjutton efter brorsdöttrarna!! Pratade med dem förut med videosamtal, då längtade jag ännu mer kan jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar