Sidor

onsdag 26 september 2012

Bitarna börjar falla på plats

Jag klarade dagen! Jobbade i två 6:or som var hur lugna som helst, vilket passade väldigt bra för mig just i dag. När jag kom hem sov jag i en timme och lyckades till sist bli av med den värsta huvudvärken. Skönt! Min kropp är ju för härlig, som säger åt mig att ta det lugnt när det blir för mycket. Det gäller bara att lyssna på den...

Förresten, det är mycket som har fallit på plats idag. Härom dagen tänkte jag skriva ett inlägg om prioriteringar. De är svåra att göra när man vill mycket, är stressad och dessutom inte mår så bra i övrigt. Skulle jag prioritera träning, jobb och ekonomi, skola, vila, Friskis, städning eller umgänge etc.? Men idag blev allt så självklart! Allt föll på plats. Och jag är rätt ute! Måste bara våga tro mer på mig själv och fortsätta på samma spår som jag för länge sen bestämde mig för. Och jag är ju delvis redan där! Ibland är det lätt att glömma hur långt man har kommit och hur bra man faktiskt har det! Så: tänk mindre och gör mer, det är mitt nuvarande motto!

En orsak till att jag har fått lite ny energi är att jag var på gym-möte på Friskis igår. Vi har blivit ett stort gäng instruktörer nu och alla verkar trevliga och taggade. Det kommer nog att bli en rätt så rolig höst ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar