Sidor

söndag 21 oktober 2012

Pinsamt och irriterande!

Framåt eftermiddagen idag fick jag blixtrande huvudvärk och jag hade typiskt nog inga huvudvärkstabletter hemma. Och jag hade inget att äta heller. Det var bara att masa sig iväg till affären och handla. Jag bestämde mig för att gå, tänkte att lite frisk luft nog skulle vara bra för huvudvärken. Väl framme mådde jag ännu sämre. Plockade på mig en färdig pizza, treo och lite annat. Huvudet höll på att explodera och jag kände mig vimmelkantig. Som tur var, ingen kö! Däremot kunde jag inte betala med kortet... Och för ovanlighetens skull hade jag glömt telefonen! Kunde alltså inte föra över pengar. Bakom mig hade det bildats en lååång kö och det kändes som att alla kollade på mig. Jag plockade tillbaka alla varor och kollade plånboken. Bara jag får min treo! Den kostade 40 kr, jag hade 38... Det var bara att traska hem tomhänt, föra över pengar och ta bilen tillbaka. Nu är pizzan i ugnen och jag ska ta ett par treo. Fan! Tentan kommer att gå åt skogen på tisdag! Jag har inte kunnat plugga ett smack idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar