Sidor

tisdag 14 maj 2013

Mycket tankar som snurrar just nu

Idag är det dags för den näst sista handledningen inför inlämning av examensarbetet, förhoppningsvis... Det går sakta men säkert framåt med skrivandet. Lite väl sakta enligt mig. Det skulle ju vara så skönt att vara i stort sätt klar på måndag, en vecka innan inlämning, så att man sen bara kan ägna tid åt småfix.
För övrigt börjar jag känna mig mer hoppfull och positivt inställd inför sommaren. Bland annat ska jag antagligen åka iväg en helg för att utbilda mig till cirkelgym-ledare, kul! måste bara fundera på om jag har tid med att ha ett pass till i veckan. Men det tror jag!
Det jobbigaste just nu är att inte veta om jag har jobb i höst... jag oroar mig både för pengar och annat. Jag vill ju så gärna få en bra start på min yrkesbana! När man tittar på vilka jobb som finns ute så skulle man behöva vara någon sorts super-lärare, gärna utbildad i alla ämnen som finns och lite till. Ett exempel var en tjänst i Linköping. De ville ha en lärare utbildad i svenska (check), matte (check), SO (check), NO (har inte jag) och musik (har jag verkligen inte!). På en annan skola skulle man ha svenska, matte, SO, idrott och engelska.... Svenska som andraspråk är något de ofta eftersöker också. Jag skulle kunna läsa i minst två år till för att bli behörig i NO, SvA, idrott och engelska.... Med tanke på vilken lön vi får, känns det inte direkt värt att läsa lika många år som en läkare! Aja, jag har i alla fall skickat iväg en handfull jobbansökningar hittills och nu ska jag börja se mig omkring i angränsande kommuner. Jag kan ju faktiskt både flytta och pendla, även om det inte är något jag känner för just nu. Tvärt om börjar jag allt mer känna mig hemma här i Norrköping. Mitt kontaktnät har ökat avsevärt i och med mitt engagemang i Friskis och bara det senaste året har jag fått några riktigt nära vänner genom skolan. Så jag hoppas verkligen att jag får en tjänst här i närheten! Ja, som ni hör är det mycket som är oklart och många tankar som snurrar i huvudet just nu. Igår var jag hos naprapaten, vilket bekräftade att jag oroar mig mycket. Det gjorde så ont när han behandlade mig att jag hade lust att sparka honom! Men det var skönt efteråt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar