Sidor

onsdag 15 maj 2013

Slutet närmar sig

Fi fasen! Nu börjar det gå upp för mig på riktigt att jag snart är lärare! Antagligen för att examensarbetet börjar arta sig, vilket gör att jag känner mig lite lugnare. Jag har i stort sett bara diskussionen kvar nu. Shit vad snabbt fyra år går ändå! Jag tror att det är lite därför jag har varit lite låg på sistone. Unde fyra och ett halvt år har jag liksom vetat vad jag ska göra - plugga. Att studera handlar liksom om att utvecklas och sträva mot något. Nu är den delen snart över och jag ska börja jobba igen. Det blir en stor omställning och helt andra rutiner. Jag är ju lite av ett kontrollfreak också, så gillar inte direkt att framtiden är så oviss. Men ska försöka tänka att det är spännande och att det kommer att ordna sig.

Man blir så trött på ett konstigt sätt av att sitta och skriva så här hela dagen! Jag, Emma och Johanna stack iväg och sprang ihop nu ikväll. Det var så skönt för både kropp och knopp! Vi behövde nog det alla tre som kämpar på så hårt med ex-jobbet. Jag insåg plötsligt hur otroligt grönt och vackert allt har blivit ute! Man har nog varit lite väl instängd den senaste veckan... Snart är det över och då ska jag njuta extra mycket av naturen:-) 

                                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar