Sidor

torsdag 8 juli 2010

Leva livet


Har suttit och försökt skriva ner de tankar som far runt i mitt huvud just nu. Tänk att vad en person säger kan påverka en så mycket... att det kan få en dag att gå från att vara helt okej, till att bli ganska piss. Men, som jag brukar tänka: det som får mig att bli irriterad eller ledsen är mitt problem, alltså, jag måste välja hur jag ska handskas med det. Jag väljer om det ska bli ett problem eller inte.

Jag läste just några bra ord om att leva i nuet:

Idag ska jag vara orädd. Särskilt ska jag inte vara rädd för att njuta av det som är vackert. Och jag ska våga tro att det jag gör för andra kommer de också att göra för mig.

Idag ska jag tro att världen är vänligt sinnad och att de människor jag möter är mina vänner. Jag ska tro att jag är omtyckt och värdefull bara för den jag är. Jag ska inte kritisera eller finna fel på någon eller någonting. Och jag ska inte försöka förändra eller förbättra någon annan människa än mig själv.

Vill bara tillägga att jag är så otroligt tacksam över att jag idag kan leva i nuet och tycka om mig själv (äntligen!!). Att jag kan ta tillvara på de små och stora ögonblicken av glädje i livet, men även de som kan vara lite svårare. För det är ju faktiskt så att för att uppskatta ljuset måste man igenom mörkret då och då... Umgås med människor som får dig att skratta!! det gjorde vi massor när vi var på Öland förra helgen:-) Det går att skratta åt det mesta faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar