Sidor

lördag 10 juli 2010

Värmebölja

Phu! klockan är snart 22.00 och det är fortfarande 25 grader varmt och kvavt i luften. Har haft en bättre dag idag, men tyvärr kom huvudvärken som ett brev på posten:-( Beror antagligen både på irritationen igår och den tunga luften idag. Dessutom har jag mens!
Lika mycket som ett ord från någon kan förstöra en hel dag, lika mycket kan ett annat från någon annan förgylla ens dag! Idag jobbade jag tillsammans med en god vän som stöttade mig massor under tiden som jag mådde dåligt. Hon bara utbrast fascinerat hur mycket hon tycker att jag strålar och ser fräsch ut. Det behövde jag verkligen just idag! Jag hade nämligen stått framför spegeln och suckat irriterat hela morgonen...
Ibland blir jag otroligt orolig för mina nära och kära, särskilt efter att jag har mått lite dåligt själv. Ikväll pratade jag först med min bror, brorsdotter är sjuk. Sedan ringde jag till mamma och pappa på Öland, mamma är magsjuk. Nu har jag en sån där oroskänsla i magen. Bara jag får prata med mamma så känns det nog bättre, bad pappa att be henne ringa mig när hon vaknar. Jag blir så trött på mig själv ibland!! Oroar man sig inte för det ena så gör man det för det andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar