Sidor

torsdag 22 juli 2010

Sommaren försvinner...

Det händer inte mycket i mitt liv just nu, mest jobb faktiskt. Det känns som att sommaren försvinner iväg för mig...
Ännu en lunch avverkad på jobbet. Men idag lagade jag mat åt 50 personer! phu! det var kul men trött i benen blev jag. Satt inte ens ner och åt själv. Hur bra arbetsmiljö är det egentligen? Jag lagade potatissallad och kassler. Trodde att det skulle gå fort, men att göra potatissallad för 50 personer, det tar tid! Här kommer receptet på den:


Potatissallad 4 port.
3/4 kg färskpotatis
3 st scharlottenlökar/ 1 röd lök
1/2 dl dill och persilja
2 msk kapris

1 msk vinäger
2 tsk dijonsenap
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 krm socker
3 msk olja
1 msk vatten

Varva potatis, lök, dill, persilja och kapris. Blanda vinegretten och häll över. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar