Sidor

söndag 1 augusti 2010

Ölandsjoggen

Har nyss kommit hem efter en helg på Öland. Det var verkligen välbehövligt efter allt jobb den sista tiden. Vi kom lagom ner till Ölandsjoggen och jag hakade på. Funderade över om jag skulle springa 4 km eller 1 mil. Kände för en utmaning så det blev milen. Innan loppet kände jag : vad har jag gett mig in på! det var ett ganska litet lopp och jag insåg att jag antagligen skulle komma in sist. Men det gick faktiskt mycket bättre än jag trodde! Jag sprang på 61 min och höll ett väldigt jämt lopp. Så jag är riktigt nöjd:-) spurtade till och med om tre stycken på den sista kilometern! Men det bästa var känslan som infann sig efteråt. Jag kände mig såå nöjd med mig själv. Så nu ska jag börja springa ordentligt! Mamma ville ta ett kort på oss alla som hade sprungit (2 min efter min målgång). Visst ser jag oförskämt pigg ut! De andra hade ju varit i mål i typ 5 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar