Sidor

tisdag 19 april 2011

Går och går

Vem är det som går och går, men aldrig kommer fram till dörren? jo jag! Jag har bestämt mig för att börja använda stegräknare igen, och gå minst 15000 steg/dag. Men om man inte har fått någon vardagsmotion och ska försöka komma upp i 15000 på en dag får man minsann gå! Jag var först ute på en promenad i en och en halv timme ungefär och nu gick jag en 20 minuters för att komma upp i de steg jag har tänkt. Phuu! Men jag klarade det! Hade faktiskt ont i nacken innan långpromenaden, men det släppte efter ett tag! Det är nästan lite meditativt, vilket passar mig just nu. Dessutom har ju vädret varit helt underbart de senaste dagarna, vilket gör att det är betydligt lättare att ge sig ut.

2 kommentarer:

  1. Hurra vad du är duktig. Själv har jag mål på 4000 steg per dag - lite skillnad. :p Men 4000 är alldeles lagom jobbigt för min svank just nu.

    Ha en underbar påsk, stressa inte upp dig! Det finns tid för igentagning om så blir fallet, men det blir nog inga problem för dig. Jag tror på dig.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bara man rör på sig så är det bra! Jag är så glad att min rygg pallar, även om jag får stanna och stretcha då och då:-) Jag ska försöka att inte stressa och som du skriver, igentagning är ju inte hela världen! Ha det bra själv i Påsk!

    Kram

    SvaraRadera