Sidor

måndag 11 april 2011

Mindfulness

Har inte mått bra idag heller, men lite bättre i alla fall. Gick ut på en lång promenad på kvällen, vilket var riktigt skönt! Vädret var ju hur härligt som helst!
Idag har tre oberoende personer gett mig rådet att prova på meditation eller mindfulness. Det kan ju inte vara en slump, så jag har bestämt mig för att testa! På onsdag ska jag gå och prova meditation och så har jag beställt en bok om mindfulness. Någon som har erfarenhet av mindfulness? Tycker att det verkar spännande. Det är ju uppenbart att jag måste lära mig att leva mer i nuet och att inte grubbla så mycket. Trodde inte att jag gjorde det så mycket längre, men jag trodde nog fel.
Jag har dessutom insett att jag har blivit beroende av att sticka! Har inte gjort det på över en vecka! Kom igång ikväll igen och det får mig att slappna av:-) Den här tröjan tänkte jag sticka till mig själv snart, mönstret finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar