Sidor

lördag 20 juli 2013

Härliga sommar!

Jag måste säga, jag har det riktigt bra just nu. Trots att jag är helt pank, att jag jobbar den här helgen och att jag inte ska göra någon större resa i sommar, så är jag väldigt nöjd. Jag har haft tid att "bara vara" och jag har haft tid att umgås med familj och vänner, vilket jag inte har haft de senaste fyra somrarna eftersom jag jobbat hela tiden. Jag har gjort små "roadtrips" och utflykter, oftast helt spontana sådana, som inte har kostat många kronor. Igår kväll var jag till exempel hos min kusin som nyligen köpt sommarstuga. Vi grillade, drack vin och pratade hela kvällen. Jag ska nog skaffa mig en liten sommarstuga någon gång framöver. De hade det så mysigt där! Det skulle ju passa mig perfekt att ha en i närheten av min hemstad där jag kan påta i trädgården och ha vänner och bekanta på besök under mina framtida sommarlov. Tänk! Nästa sommar kommer jag att vara helt ledig! Jag kommer att ha betald semester! Det ska bli skönt! 
I morgon jobbar jag min absolut sista arbetsdag i Eskilstuna. Sen ska jag åter igen packa väskan och bege mig hem till Norrköping igen. Det ska bli skönt att vara på hemmaplan ett tag och få ladda om batterierna inför jobbstarten. Jag känner mig lite nervös faktiskt. JAG ska liksom starta upp en etta! Jag har lite svårt att förstå det, men hoppas att jag kommer in i allt snabbt och att det går bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar