Sidor

fredag 5 juli 2013

Ja e inte bitter

Det går riktigt bra att jobba. Även om jag faktiskt längtar hem till mitt Norrköping en del. I morgon kommer mamma och pappa hem, så då får jag njuta av god mat och trevligt sällskap de sista två dagarna. Inte för att jag har haft brist på sällskap direkt, men det är skönt när det finns fler i huset (och att få bli lite ompysslad). Igår var jag och träffade min kusin och hans halvåriga dotter. I onsdags var en kompis förbi och så hade jag ju brorsdöttrarna på besök söndag till tisdag. Ikväll ska jag hälsa på farmor. Så jag har inte varit sysslolös direkt! Nackdelen är att jag bara har kommit ut på EN joggingtur sen jag kom hit, ingen mer träning har det blivit. Det får bli mer av det från och med måndag helt enkelt!  

På tal om annat så är jag så otroligt glad över att jag beslutade mig för att lämna den här arbetsplatsen för några år sedan! Jag vet inte hur många av mina "kollegor" som har uttryckt sig som "att det var bättre förr". De är så missnöjda och gnäller över allt. Men de tycks ha glömt att de inte tyckte att något var bra då heller! Jag är så trött på folk som lever kvar i det förgångna, som har någon romantisk bild av tiden som var då, som inte vågar gå vidare eller som inte ens försöker att se det positiva med förändringar. Det kommer väl alltid att finnas bakåtsträvare antar jag, men det tar ju så mycket energi! Ibland behöver man göra förändringar i sitt liv för att få perspektiv på vad som är viktigt. Är man så fylld av negativa känslor, avundsjuka och ett behov av att uppehålla någon sorts prestige i allt, till varje pris - då är det nog dags för förändring. Men en del människor vill helt enkelt inte förändras! De ser sig bara omkring och letar fel hos andra i omgivningen. Samma människor spekulerar, pratar skit och är missunnsamma mot andra. De lever kvar i det gamla och vågar inte släppa taget, är kanske rädda för att vara utbytbara och inte behövda längre. Jag vet inte, jag är i alla fall glad att jag har gått vidare. Jag är också glad att jag ibland kan se tillbaka och vara tacksam för det som har varit, men att jag också ser positivt på framtiden och inte är ett dugg bitter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar