Sidor

söndag 9 februari 2014

Kollar OS och myser

Jag sitter just nu med en kopp kaffe och tittar på OS. Det är nog bland det bästa söndagsnöjet jag kan tänka mig! Och just nu är det längdskidåkning, min favoritsport! Jag är nöjd med min uppryckning under veckan. Tränade i alla fall två pass och har ätit hyfsat bra. Men tyvärr vill inte kroppen träna känns det som. Den känns tung och jag har ingen som helst ork och hostan sitter i. Jag pratade med min kusin igår som har blivit utbränd. Han är verkligen den sista person man skulle kunna tänka sig drabbas av det. Och han sade själv samma sak. Hur som helst så berättade han om hur han under lång tid tyckt att träningen var jobbig och att han inte hade någon ork i kroppen alls. Han har gjort en massa test och tagit prover, vilka har visat att det inte är något fel på honom fysiskt. Nu med facit i hand kan han se tillbaka och förstå att utbrändheten smugit sig på under ett par år. Han har inte känt sig deppig, stressad eller ens tyckt att det han gör är jobbigt, utan tvärt om kul. Men till slut satte kroppen stopp. Han blir väldigt trött och kan nästan inte träna alls, vilket måste kännas väldigt konstigt när man tränat regelbundet och hårt i hela sitt  liv som han har gjort. När jag berättade hur jag kände när jag tränar, sade han att det kunde vara en varningsklocka. Men jag längtar ju så till att komma igång igen ordentligt! Det är möjligt att jag måste ägna mig lite åt "soft" träning först, yoga kanske? Jag vet inte, men när han beskrev hur han mår så kände jag till viss del igen mig.

Trots att träningen går sisådär, så känns jobbet väldigt roligt just nu! Jag trivs så himla bra med skolan, eleverna och kollegorna. Jag själv känner mig tryggare i min roll och jag ser att eleverna går framåt. Jag lär dem något! det är nog den underbaraste känslan man kan ha! när man märker att de faktiskt förstår och att de dessutom tycker att det är roligt! Jag får uppleva hur de utvecklas på olika sätt, och det är hur kul som helst! Nu är det bara en vecka kvar, sen är det sportlov. Veckorna från jullovet tills nu har gått sjukt fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar