Sidor

onsdag 3 augusti 2011

Nedräkning

Nu börjar nedräkningen till skolstart och jobbslut. På söndag åker jag hem till Norrköping för att i två veckor läsa färdigt och tenta av B-kursen i matte. Sen börjar allvaret på riktigt: matte för grundskolan.... Hoppas att det visar sig att jag har lättare för matte än vad jag tror:-) och att jag först och främst klarar matteb-tentan så att jag kommer in...

För övrigt så är jag ledig i dag och i morgon, vilket är välbehövligt. Jag känner mig så sliten just nu och det är så segt på jobbet. Men igår hände det lite! Henry, även kallad Smugglarkungen, kom in och gormade i kyrkan. Först blev jag lite trött och önskade att jag hade hunnit undvika honom. Men vi hade ett riktigt intressant samtal och han blev riktigt förtjust i mig. Jag tror att jag blev stående med honom i över en timme! Han är minst sagt energisk och intensiv, så efter det var jag ganska slut i huvudet. Han ska komma tillbaka för att träffa mig på fredag... Fördelen är att han gillar mig nu, och att han inte kommer att vara arg på mig, nackdelen är att jag antagligen kommer att bli stående med honom länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar