Sidor

söndag 18 september 2011

En självömkande singel som är irriterad på just den sidan av sig själv

Mitt liv är så grymt ensamt och tråkigt just nu! Blir bara irriterad och bitter av att läsa om allas mysfredagar, partylördagar och sköna söndagar på facebook. Och JA jag vet att jag borde hitta på något själv eller i alla fall ringa någon. Men hur kul är det när man är på så dåligt humör som jag är just nu. Jag är oförmögen att ta tag i saker på egen hand för tillfället. Jag orkar inte lära känna nya människor eller vara i sammanhang där man måste vara trevlig. Det är tillräckligt att vakna varje morgon med värk i ryggen och värk i nacken eller/och huvudet. När jag har som mest ont i ryggen klarar jag inte ens av att stå upp och sminka mig, fixa håret eller göra frukost. Så just nu måste jag gå upp en halvtimme tidigare för att "komma igång". Om jag dessutom har ont i nacken och/eller huvudet måste jag anstränga mig för att inte tänka på att jag har ont, utan försöka slappna av. Vilket är ganska svårt när man börjar tänka på allt man måste göra under den kommande dagen. Ja, som ni hör är jag ganska bitter just nu. Men va fan! jag kämpar ta mig tusan hela tiden för att bli bra i ryggen och nacken. Jag gör mina övningar och jag har gått till sjukgymnasten. Jag kämpar som en tok med matten, trots värk och allt annat. Kan man inte få något positivt i gengäld?? Jag känner mig ful och tjock också... Stackars mig! Jag börjar nästan skratta åt mitt självömkande! Vad vill jag med det här inlägget då? Ja, kanske känns ditt liv lite bättre, lite roligare och lite mindre ensamt?

P.S. Om du har en vän som är singel, så lovar jag att han/hon blir jätteglad av att få ett telefonsamtal från dig en fredag eller lördagskväll. Bara för att du vill veta hur han/hon har det... Som singel vill man inte ringa och störa i familjesamkvämet... För vem har tid en fredag- eller lördag? Enligt facebook: ingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar