Sidor

lördag 16 mars 2013

Förstörd lugn hemmakväll

Igår firade jag och Emma att vi har fixat VFU:n. Vi tränade tillsammans i gymmet och sen köpte jag hämtmat. Jag såg verkligen fram emot en lugn hemmakväll själv, utan att behöva förbereda något eller plugga. Så jag kom hem med mat från Spicy hot och när jag sätter mig för att börja äta drar grannen under igång stereon... Sen spelades det högt från 18.00 fram till ungefär 23.30! Min lugna hemmakväll blev till en inte så lugn kväll. Till slut klev jag upp ur sängen, klädde på mig igen och gick ner o bad dem sänka. Det gjorde dom. Men jag hade tänkt lägga mig tidigt och bara njuta av kvällen, så blev det ju inte nu direkt. Efter att ha haft riktigt obehagliga grannar sedan tidigare, drar jag mig för att klaga. Men det här börjar bli lite väl jobbigt! Varje helg har det spelats nu. Men oftast slutar de vid 23.00. Och då ska det väl vara okej? När är det egentligen okej att klaga? Det kan ju vara otroligt jobbigt vid 20.00 när man knappt hör TV:n också! Ska man behöva ha det så ett par kvällar i veckan? Jag är i alla fall glad att jag gick ner till slut igår kväll. Hoppas att de tänker efter lite nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar