Sidor

lördag 29 juni 2013

Härlig roadtrip

Jag har haft en så mysig dag idag! Jag och Johanna var på en liten road-trip i Östergötland. Målet var en stor loppis en bit utanför Linköping. Utefter en liten väg såg vi en skylt där det stod café och nostalgi. Vi var väldigt kaffesugna vid det laget så vi stannade till. Och vilket ställe! Ett äldre par hade ett museum och fik i en stor lada där de hade byggt upp olika rum, t.ex. ett kök och vardagarum helt i 50-talsstil. Det fanns hur mycket prylar som helst! Det var verkligen värt inträdet på 50 kr och fikat var hembakat och gott.  Efter det besöket drog vi vidare till en jättestor loppis. Jag köpte en dalahäst, vilket också blev mitt enda köp. Sedan åkte vi till Skänninge och åt vår matsäck i solen. En mysig liten ort! En väldigt bra dag helt enkelt! Nu känner jag mig lite mer peppad inför att jobba i morrn... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar