Sidor

onsdag 11 september 2013

Trött, sliten och en massa funderingar.

Det är ganska jobbigt när man tisdag kväll är lika trött som man brukar vara på fredagskvällen... Det är liksom några dagar kvar av veckan då! Igår blev det en väldigt lång och intensiv dag på jobbet. Började 07.00 och avslutade med AP-träff fram till 19.30. Dessutom gick allt i ett, så hann knappt ha någon rast. Phu! Vaknade med huvudvärk vid 03.30 i natt och just nu sitter jag och försöker slappna av, har jätteont i axlar och nacke.  Låt det försvinna nu!! Jag orkar inte med att ha ont! Ikväll har jag dessutom mitt pass, vilket jag verkligen ser fram emot och vill vara pigg till. 
Jag vill bara tillägga, att trots att jag stressar halvt ihjäl mig just nu och tänker på jobbet dygnet runt, så är jag otroligt tacksam för att jag har fått jobb på den skolan jag är på. Kollegorna är toppen och brinner verkligen för sitt jobb. Det känns som att allt är så genomtänkt och omsorgen om barnen går alltid i första hand. Det känns otroligt bra. Sen måste jag träna på att inte ha så höga krav på mig själv och att inte ta med mig jobbet hem. För även om jag inte fysiskt sitter och jobbar, så har jag svårt att släppa tankarna på jobbet. Jag funderar och planerar, nästan omedvetet. Inatt drömde jag om jobbet också. Jag tror att det blir bättre när jag kommit igång med träningen igen. Äntligen börjar jag känna mig frisk från förkylningen! 

Nu är det dags att åka till jobbet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar