Sidor

söndag 29 september 2013

Man gör så gott man kan PUNKT

Det är vad jag försöker intala och övertyga mig själv om just nu. Både när det gäller jobbet och fritiden. På jobbet känns det som att jag hela tiden ligger ett eller flera steg efter, det finns en hel lista på "att göra-saker". Jag hinner oftast bara med det absolut viktigaste. Här hemma är det samma sak. Jag är konstant trött, riktigt trött. Trots att jag har sovit riktigt bra och mycket den här helgen, är jag ändå trött. Jag vill bara sova! Träningen går inte bra alls just nu. Jag har fortfarande en jobbig hosta och jag har inte hunnit träna som jag vill. Så just nu är allt lite tungt kan man säga! Jag har så mycket krav på mig själv (många sätter jag upp själv) att jag bara vill vara, helt kravlöst. Jag orkar inte engagera mig i så mycket annat än jobbet. Därför passade det riktigt bra att mamma kom på besök i helgen. Med henne kan jag vara helt kravlöst, utan att behöva vara "trevlig" och utan att behöva fixa en massa. Vi hade en hel oplanerad helg framför oss och tog allt som det kom. Precis vad jag behövde! Det blev god mat, vin, loppis, flanerande på Kulturnatten och faktiskt så fick jag mitt hem städat OCH matlådor lagade. Nu, efter att mamma åkt hem känns det helt plötsligt väldigt tomt och ensamt här hemma. Det var skönt att ha någon här och kunna göra de där vanliga och tråkiga sakerna, fast i sällskap med någon.

Jag har många att göra saker med, men ingen att göra ingenting med.... Och det är precis vad jag saknar...

1 kommentar: