Sidor

måndag 2 september 2013

Okej då, jag är väl inte frisk...

Jag blev tvungen att lämna in handduken och sjukskriva mig idag. Det trodde jag inte! Men har hostat hela natten och känner mig allmänt hängig fortfarande. Jag förstår inte varför jag har så svårt att acceptera att jag är sjuk! Hela helgen har jag ägnat åt att tänka på vad jag borde göra och vad jag måste fixa med innan veckan drar igång. Så jag har jobbat, lagat mat till veckan och handlat, trots att jag inte mått bra. Dessutom har jag gått och irriterat mig på och varit besviken över att jag inte kom iväg till Eskilstuna. Och jag har stört mig på att jag inte har orkat läsa eller sticka på grund av bultande huvudvärk. När jag i morse vaknade utan den kände jag hur hängig jag var i övrigt. Så det är nog bra att jag är hemma idag. I morgon är det föräldramöte, så vill gärna vara frisk tills dess. 

Jag har alltså inte haft någon rolig helg. Det är jobbigt att vara ensam och sjuk! Det finns ingen som kan fixa lite mat eller åka och handla åt mig, eller bara pyssla om mig lite! Har inte haft någon att prata med heller, eftersom rösten behövde vila. Så just nu ser min lägenhet ut som ett bombnedslag, disken svämmar över och jag har massor att göra på jobbet den här veckan. Jag är stressad och mitt humör är helt enkelt inte på topp! Inte min kropp heller... 

Det enda som har varit bra i helgen är att jag har börjat kolla på en skitbra serie på Netflix: Breaking Bad! Se den, se den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar