Sidor

tisdag 29 oktober 2013

Gör saker som jag inte hinner annars

Idag är det "göra sånt man aldrig hinner med-dag" här hos mig. Jag tvättar, har frostat av frysen, storhandlat och ska städa. Det känns faktiskt riktigt lyxigt att kunna göra såna saker på en vanlig vardag, och att hinna göra allt på en gång! När jag pluggade tog jag det där lite för givet märker jag nu. Det är så skönt att kunna handla på en tid när inte "alla" andra handlar. Det är ju i stort sett omöjligt annars när man jobbar de tider jag gör. Om inte det vore nog, så passade jag på att besikta bilen igår. Testade ett nytt ställe och de var supertrevliga! Annars har jag oftast mött tjuriga och otrevliga besiktningsmän som får en att känna sig dum och helt okunnig när det gäller bilar. Jag tycker att det brukar vara samma sak på verkstäder. Men nu har jag hittat ett ställe där även de är trevliga! För tyvärr blev jag tvungen att åtgärda ett par saker på bilen... Det lär väl landa på ett par tusen i kostnad. Ingen rolig utgift direkt! Men jag hade tur som får det fixat i morgon, innan jag åker till Eskilstuna. Än så länge har jag inte riktigt fått njuta av att ha lön... Det har varit mycket oväntade utgifter den senaste tiden! Men hade jag varit student fortfarande hade det ju inte gått alls. Jag får väl tänka så. 

Något annat som känns lyxigt är att ha tid att träna! Jag har kört ett pass varje dag sedan höstlovet började. Det känns riktigt skönt att ha träningsvärk lite här och där. Ikväll ska jag och en annan gyminstruktör köra ett pass med slamballs. Det är skitkul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar