Sidor

torsdag 24 juni 2010

Dagen för före midsommar

Sitter här och pustar ut efter en hektisk, men trevlig dag. Jobbade först från nio till halv sju, sedan tränade jag och när jag kom hem var det bara att sätta igång gräsklipparen. I morgon är det midsommarafton och jag jobbar till sex på kvällen. Från början kändes det som en bra idé men just nu önskar jag att jag vore ledig. I och för sig är det ingen av mina närmaste som är hemma under dagen ändå, så det gör inte så mycket. Jag ser fram emot att grilla och ta ett par glas vin hos en vän på kvällen. Funderar på att ta med mig sill o potatis i matlådan:-)
Idag blev jag riktigt provocerad av en person på jobbet. Vi tyckte helt enkelt olika, men också lika på ett sätt. Jag förstår inte varför jag bara inte kan släppa det! men har kommit fram till att det som stör mig är att personens uppfattning om mig inte stämmer överens med hur jag egentligen är. Jag tycker att jag är ganska fördomsfri och att jag värnar om de som har det svårt. Men den här personen hade helt enkelt bestämt sig för att jag inte var sådan. Det är det som stör mig!! ibland är det bara svårt att släppa saker, vad gör det om han har fått fel uppfattning om mig egentligen? Nej, nu ska jag sluta tänka på det, nu ska jag njuta av det som är kvar av kvällen. Ha en trevlig midsommar alla!! (tänk på mig som jobbar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar