Sidor

onsdag 9 juni 2010

Tillåta sig vara lat


Jag får dåligt samvete när jag slappar! nu behöver jag inte plugga något mer och på söndag börjar jag jobba. Då borde jag väl vara värd att bara njuta några dagar av att inte behöva göra någonting! men, nej jag känner mig lat och onyttig när jag hänger framför tv:n eller datorn. Jag känner hela tiden ett "borde" som hänger över mig. Men det är väl så det är att vara student, det finns alltid något man borde göra, och nu när skolan snart är över har jag svårt att koppla av. Det ska faktiskt bli ganska skönt att jobba i sommar och kunna ta det lugnt när arbetsdagen är slut. Men samtidigt längtar jag redan till hösten när jag ska börja läsa min inriktning i Linköping. Det ska bli kul att lära känna nya människor och läsa det ämne som kommer vara mitt huvudämne. Nu ska jag öva mig i att vara ledig och slappa, jag ska ta en tupplur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar