Sidor

torsdag 23 december 2010

Dan före dan...

Fick en lagom tråkig julklapp idag. Kuggade på tentan! jag vet, det är inte hela världen, men är ändå grymt besviken på mig själv... Nu blir det två tentor i januari istället för en. Det blir inte så mycket jullov för mig helt enkelt! känner att jag verkligen behöver vila och koppla bort skolan ett tag. Tycker också att det känns trist att jobba, men det är ju självvalt eller rättare sagt: jag behöver pengarna! Det tråkiga med jobbet är att jag jobbar när alla andra är lediga OCH att Nyårsafton kommer bli ännu tristare att fira eftersom jag i stort sett måste hålla mig nykter, ska åka till jobbet vid 8.30. Som om inte nyår är tillräckligt tråkigt när man varit singel typ de senaste hundra nyårsaftnarna!! Känner mig skapligt bitter just nu! Förlåt, ingen julstämning från min sida direkt... Men när jag har hävt ur mig allt här känns det kanske bättre...

Nu ska jag städa hela huset och förbereda tacos inför kvällen. Det har blivit en tradition att min faster med familj kommer över kvällen innan julafton och äter tacos med oss. En mysig tradition faktiskt! Men eftersom mamma och pappa jobbar idag och hela släkten kommer hit i morrn, måste ju någon städa... och det blev jag:-) Längtar tills ikväll när brorsdotter, bror, kusin och resten av familjen är på plats och vi alla kanske kan ta det lite lugnt och mysa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar