Sidor

måndag 20 augusti 2012

Drar åt svångremmen

Hittills har jag haft tilläggslån hos Csn. Man kan få det om man har jobbat innan studierna. Men nu får jag inte det längre, vilket har resulterat i att jag får 1500 kr mindre i månaden. Det är stor skillnad för mig som student! Så jag måste hitta på ett sätt att dra ner på utgifterna. Tyvärr finns det inte så många sätt.... Jag lever redan snålt. I och för sig unnade jag mig en del utekvällar och middagar i somras, men vadå! något kul var jag ju tvungen att göra när det inte blev någon semester. Jag hade inte pallat annars! Jag får helt enkelt jobba extra oftare och stanna hemma mer (vilket inte blir så svårt eftersom jag ändå inte har några att gå ut med här). Jag kommer att kunna dra ner på garn, för sticka verkar jag inte komma igång med just nu. Tja, det ordnar sig väl! Men jag hatar verkligen att oroa mig för pengar och känna mig begränsad pga av bristen på dem!

Snart drar jag iväg till Friskis. Nu är det dags för hårdträning igen! Ska köra ett HIT-pass, vilket är ett av de  tuffaste passen vi har på Friskis. Hjälp! Men jag behöver en ordentlig genomkörare. I morgon är det dags för skolstart OCH licensiering. Då gäller det att vara på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar