Sidor

lördag 27 april 2013

Ta hand om dig!

Jag fick en prenumeration på den här tidningen i julklapp. Den bytte precis namn från Fitness Magazine till Lifestyle Fitness innan mitt första nummer kom i brevlådan. Jag tyckte äntligen att jag hade hittat en tidning som handlade om att träna för att må bra, att äta ordentligt och nyttigt, utan några qickfix eller bantningsmetoder. Tyvärr har det dykt upp lite mer sådant sedan namnbytet, men jag anser fortfarande att det är en av de bästa tidningarna! Jag gillar alla träningstips och upplägg och i det nyaste numret fanns det massor av recept på god mat.
De har också med ett reportage om PT-Fias utbrändhet, vilket fick mig att börja tänka efter. Hon gick rätt in i den så kallade väggen och är fortfarande inte tillbaka på normala nivåer än. Hon berättar att hon egentligen hade symtom på att något inte stämde redan ett år innan smällen kom. Symtomen var bland annat ljudkänslighet, låg tolerans, svårt att andas, hjärtklappning och att saker som hon annars tyckte var roligt att göra kändes jobbigt och tråkigt. Jag bara: Japp! Precis de symtomen stämmer på mig. Jag borde kanske försöka ta hand om mig själv mer. Jag tycker att jag är bra på det, men är jag det egentligen? Kanske beror illamåendet och tröttheten de senast dagarna på stress? Jag är nämligen konstant trött. I torsdags kväll somnade jag strax efter sju på kvällen! Då är det något som inte står rätt till! Ett första steg var att avboka resan hem till Eskilstuna den här helgen och inte bestämma något! Jag pluggar och vilar om vartannat och försöker andas och tänka "snälla" tankar. Jag är faktiskt stolt över mig själv som insett att jag måste dra ner lite på takten, INNAN det är försent! I och med reportaget har jag också fått en idé om vad som utlöst det här. Oavsett om det stämmer eller inte så har det fått mig att tänka annorlunda och se saker och ting ur nya perspektiv. Jag känner mig stark i mig själv och jag är glad att jag alltid orkar sträva efter att må bättre, bli en bättre människa och att jag vågar säga till mig själv när det är dags att bromsa negativa spiraler. Nu ska jag fortsätta att ta hand om mig själv:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar