Sidor

lördag 14 december 2013

Glittrig och trött

Enligt Fb och Instagram har alla haft en jättemysig lucia, köpt och slagit in alla julklappar och har nu haft en trevlig fredagskväll i goda vänners lag eller tillsammans med familjen. Själv hade jag en bra dag på jobbet, trots att jag har glitter överallt och blev helt slut efter allt julpyssel med barnen. Jag hade även en mysig eftermiddag med Emma som jag träffade över en fika på stan. Sen åkte jag hem till min superstökiga lägenhet och somnade 20.30 framför tv:n. Kul fredagskväll! (Men helt självvalt, hade inte orkat göra så mkt). Nu vid ett på natten vaknade jag och ligger och slötittar på musikhjälpen. Jag hoppas, hoppas nu att jag får vara utan huvudvärk under helgen så att jag kan städa här hemma ordentligt inför jullovet. Det finns en massa andra saker jag skulle behöva göra också, men det är bara en bonus om jag även hinner med dem. 
Just nu längtar jag som en tok efter brorsdöttrarna och min katt där hemma. Pratade med tjejerna på Skype tidigare och då började jag längta ännu mer! Sen pratade jag med mamma och då hörde jag min katt "prata" i bakgrunden. Längtar efter att få gosa med honom när jag kommer hem! Ja, jag är redo för jullov nu! Det är ju bara en vecka kvar!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar