Sidor

tisdag 31 december 2013

Gott Nytt!

Nyårsafton. En högtid som jag aldrig har gillat. Precis som många har ångest införför julafton, har jag det istället inför nyår. Men jag är glad och tacksam för att jag bara har fina jular att se tillbaka på och att jag har familj och släkt att fira jul med. För det är det inte alla som har. Dessutom är det många som lider över jul och nyår pga fulla vuxna. Särskilt barn. I år har det tydligen varit ovanligt många barn som ringt till BRIS, man tror att det beror på att det är en så lång och sammanhängande ledighet i år. Det gör ont i hjärtat när jag tänker på alla dessa barn.
I år hade jag inget för mig till Nyår så bestämde mig för att fira med mina föräldrar och några kompisar till dem. Det känns helt ok ändå. Det är klart att jag önskar att jag hade blivit bjuden på någon rolig fest eller att jag hade någon att pussa på tolvslaget, men nu får det här duga. Varför kan det aldrig hända ett sånt där mirakel, som det gör på film? En snygg man dyker upp från ingenstans och vill fira nyår med mig. Och vi lever lyckliga i alla dagar.. bla bla bla... Nej, det finns inga mirakel. 
Igår kände jag mig riktigt deppig och ensam, men idag har jag haft det bra. Har hjälpt till med varmrätten, tårtan och dukningen. Är det något jag kan vara säker på, så är det i alla fall att det blir god mat ikväll! Jag har gjort "potatisbakelser" med permasanmos emellan. Till det blir det oxfilé. För- och efterrätt står gästerna för. Tårtan har jag garnerat. Det blev inte riktigt som jag tänkte mig. Skulle skriva Gott Nytt År med mörk choklad, men mamma hade köpt en sort med mandel i vilket gjorde att det klumpade sig. Hittade dock vit choklad och då fick det räcka med årtalet. 
Just nu är resten av sällskapet på Nyårsrevy och jag slappar lite framför Tour de Ski. Ska väl strax hoppa in i duschen. Ta nu hand om varandra och skänk en extra tanke till dem som känner sig ensamma där ute! Ha en fin Nyårskväll! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar