Sidor

söndag 15 december 2013

Svacka

Jag har haft en lugn och skön helg. Har äntligen städat ordentligt och idag har jag jobbat i hela fem timmar. Med andra ord har jag fått en hel del uträttat! En tung sten har lättat från mitt hjärta kan jag säga. Nu är det bara en skolvecka kvar på min första termin som lärare och jag känner ändå att jag börjar få lite koll på läget. Det har varit riktigt tufft och ibland har jag tvivlat på om jag verkligen valt rätt. Men trots allt så trivs jag och jag har hopp för framtiden. 
Mitt liv i övrigt är sådär. Jag har inte alls mått bra den senaste tiden. Träningen har fått ligga på hyllan pga flera förkylningar och stress. Tyvärr börjar bristen på träning visa sig i kroppen i form av rygg- och nackont. Jag tycker inte att något är speciellt kul längre. Ser inte fram emot något och självförtroendet är inte direkt på topp. Jag hoppas bara att jag lyckas ta mig ur den här svackan snart. Märker att jag börjar isolera mig mer och mer. Jag tar inga initiativ till att träffa mina vänner, trots att jag egentligen vill och behöver ses. Jag känner mig jäkligt ensam! Vilket blir extra påtagligt så här inför jul. Det kommer kanske kännas bättre när jag får komma hem till familjen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar