Sidor

onsdag 4 december 2013

Lyxar till det i sjuklighetstider och stress

Igår fick jag min första Glossybox. Lite egen-lyx i en fin kartong, direkt i brevlådan. Jag får se om jag tycker att det är värt det i längden. Det positiva är den fina boxen med lyx-känsla och att man får chansen att testa nya produkter. I den här månadens box var det en ansiktskräm, en ögonskugga, torrschampo, ansiktsmask och det dyraste: kapslar med en återuppbyggande olja till ansiktet. En burk med dessa kapslar från Elisabeth Arden (60 st) kostar 990 kr!! Hoppas inte att de visar sig göra mirakel med min hy, för dem skulle jag inte ha råd med (och man kan ju undra vem som har det, eftersom de ska användas dagligen...).



För övrigt längtar jag fortfarande till jullovet. Främst för att jag börjar känna mig riktigt sliten. Jag vet inte hur länge jag har dragits med den här förkylningen! Nu sitter det mest i bröstet och halsen. Tappade nästan rösten idag... Och hostar mycket på nätterna. Dessutom är det sjukt mycket på jobbet nu så här två veckor innan lovet. Jag är rädd att jag kommer att däcka första lov-dagen. Idag hade jag så ont i huvudet att jag blev tvungen att byta bort mitt cirkelfys-pass. Jag somnade när jag väl kom hem från jobbet och sov i lite mer än två timmar. Så nu är jag pigg och känner mig inte alls redo för att sova! Men måste det! Ska upp 05.20... Phu! När ska jag känna mig helt frisk och pigg?? Kommer det att hända undrar jag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar