Sidor

fredag 20 december 2013

Ledig!!

Tjihoo! Nu har jag jullov! Eller, som en kollega påpekade: inarbetad ledighet. Vi jobbar faktiskt 45 timmar i veckan annars. Därför kan lärare vara lediga några extra dagar under julen och ett par veckor på sommaren. 
Hur som helst så har jag klarat av min första termin! Det har varit tufft, riktigt tufft emellanåt, men trots det så känns det väldigt bra nu. Jag har hamnat på en bra skola med fantastiska barn och kollegor. Jag känner mig mer trygg i min roll och jag ser fram emot vårterminen. Men först ska jag vara ledig och vila ut ordentligt! Det behöver jag. Idag vaknade jag med lite huvudvärk. Jag slutade redan 12.30 så jag åkte hem för att vila en stund. Jag sov i tre och en halv timme!! Snacka om att jag är trött! Sen drog jag iväg och ledde ett cirkelfys-pass och köpte de sista julklapparna på vägen hem. Så nu är jag snart redo för julfirande hemma i Eskilstuna. Måste bara röja upp lite här hemma först... det ser ut som ett bombnedslag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar