Sidor

tisdag 3 december 2013

Orkar inte ens tänka på allt jag behöver göra

De senaste två veckorna har jag knappt varit hemma känns det som. Det har varit långa dagar på jobbet, Ullaredsresan, grejer på Friskis och en massa annat. Då ser hemmet också ut därefter! Disken är travad på hög och dammråttorna ligger i varenda hörn. I köket är julgardinerna uppsatta tillsammans med elljusstaken. Men på golvet bredvid står kartongerna kvar med resten av julpyntet... I soffan i mitt vardagsrum/sovrum ligger jobbgrejer, ouppackade saker från helgens shopping, datorn och post. Kläder hänger och ligger lite var stans i lägenheten. Jag är trött på att bo så här litet! Och jag önskar mig en diskmaskin. Jag önskar mig också någon som möter mitt trötta jag i dörren någon gång ibland och har lagat maten! Tänk vilken lyx! Att slippa tänka ut något snabbt, gärna något nyttigt och gott att äta VARJE dag. Att sen dessutom slippa laga OCH äta maten helt själv skulle verkligen förgylla min vardag. Jag gillar egentligen att laga mat, men just nu är jag för trött för att orka anstränga mig i köket. Nåja, jag ska verkligen njuta av sällskapet och att få äta någon annans lagade mat under julhelgen. Nu är det bara 2,5 veckor kvar till lovet!! Jag längtar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar