Sidor

fredag 25 maj 2012

Årets varmaste dag

Tjohej! Fredag, årets varmaste dag och helg:-) det är inte helt fel! jag börjar också se ett slut på den här infektionen! Skönt! Dessutom har jag bara ett seminarium och en tenta kvar innan sommarlovet. Det känns också väldigt bra! På onsdag åker jag hem till Eskilstuna för att fira min födelsedag med familjen. Det absolut bästa är att jag ska få umgås med brorsdotter på min dag. Ett bättre firande kan jag inte tänka mig! Jag har längtat så grymt efter henne den senaste veckan.

Att jag fyller 35 år är ju ett kapitel för sig. Jag kan inte förstå att jag är så gammal! Paniken har slagit mig, chansen att få barn minskar avsevärt efter 35 och jag är ju inte i närheten av att bilda familj med någon. Ena dagen längtar jag efter kärleken, att ha någon att planera framtiden med och då känns det nästan som att barn faktiskt inte är det viktigaste. Nästa dag tänker jag tvärt om, ett barn är det viktigaste och att jag kanske skulle fixa det på egen hand? Men vill jag det egentligen? Vill jag gå igenom allt det där själv? Nej, helst inte. Men tiden rinner iväg och jag vill ju inte stå där och ångra att jag inte försökte... Aja, jag har ett år studier kvar, jag får väl ta det året och fundera ordentligt!
Något som iaf fick mig att glömma åldersnojan för ett tag var att jag idag fick visa leg när jag skulle köpa snus!! Haha! Det var absolut dagens höjdpunkt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar