Sidor

fredag 11 maj 2012

Längtar efter att träna!!

Det här är inte kul längre! Jag håller på att hosta sönder halsen! Köpte hostdämpande medicin härom dagen, men nu läste jag att det inte är så bra, för slemmet i lungorna behöver komma upp. Men medicinen har hjälpt! Alltså under några timmar efter att jag tagit tabletten hostar jag mindre och jag kan sova eller göra saker. I natt sov jag i alla fall bra i fyra timmar! Sen vaknade jag vid fem i morse och sedan dess har jag hostat som en galning! Det lossnar inte utan det gör bara ont i halsen och i bröstet och jag får huvudvärk av ansträngningen. Det får bli ett till besök på Apoteket idag helt enkelt!

Det är lustigt hur fort vi människor anpassar oss och får nya vanor. Förut när jag blev förkyld och hade börjat träna innan, blev förkylningen alltid en anledning till att inte komma igång igen. Nu är jag grymt sugen på att bli frisk och fortsätta träna igen och jag blir rastlös. Jag inser hur mycket plats träningen har fått i mitt liv de senaste månaderna och det är tid som jag ändå hade! Men det är ju klart, att sedan jag började utbilda mig till instruktör har också träningen blivit roligare och jag börjar känna att jag får ut mer av det än bara träning. Jag får känna att jag tillhör en gemenskap (utanför skolan) och jag trivs med det sociala sammanhanget som det innebär. Jag inser att jag har saknat att inspirera, stötta, knyta kontakter och "se" andra. Allt detta ingick ju i mitt tidigare arbete med föräldrar och barn- och ungdomsgrupper inom kyrkan, så det är inte konstigt att jag har saknat något under studietiden. Sedan tog det bara ett tag för mig att inse det:-) Dessutom behöver jag själv bli mer "sedd". Men, framför allt har själva träningen blivit så rolig och utmanande! Och det är kul att lära sig mer om det! Det ska bli spännande att se min egen utveckling, och förhoppningsvis kan jag ta med mig den sedan för att inspirera andra i min roll som instruktör. Jag är ju verkligen ingen som har älskat att träna och har gjort det i hela mitt liv! Men alla kan förändras! Till och med jag;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar