Sidor

måndag 5 augusti 2013

Glöm inte ditt huvudfokus!

Jag har lovat mig själv att inte glömma mitt huvudfokus med att träna, dvs att bli bra i ryggen och att må bra i övrigt. Ibland måste jag påminna mig själv om det, särskilt när det känns tungt att komma iväg eller när jag inte märker något annat resultat. Idag hade jag bestämt mig för att sticka ut och jogga. Jag har ju gjort det några gånger under våren och sommaren och ryggen har pallat med ganska bra. Jag har inte vågat säga det högt, men min rygg är bra nu!! Jag klarar av att springa! Idag var första gången sedan Vårruset som jag sprang 5 km på grus och asfalt, även det gick bra! Fy fasen vad bra det känns! Tänk vilken skillnad mot ett par år sedan när jag knappt kunde gå på stan utan att få helvetiskt ont! Det händer aldrig längre. Det lönar sig att kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar