Sidor

fredag 9 augusti 2013

Taggad inför hösten!

Då är det bara helgen kvar, och sen börjar jag jobba! Jag känner mig faktiskt redo nu. Jag har börjat bli lite sådär lagom rastlös den här veckan, så det ska bli skönt att komma igång och få lite rutiner igen. Är så nöjd med den här sommaren! Jag känner mig utvilad, pigg och positiv inför hösten. Men jag är medveten om att jag kommer att möta många utmaningar och ibland vara väldigt trött den närmaste tiden. Därför ska jag försöka fokusera på att hitta balans i livet. För mig innebär det att prioritera rätt, att hitta rutiner och att se till att lägga "lagom" mycket tid på träning, vila, jobb och "måste-grejer". Att vara social, men att samtidigt ha tid för mig själv. Genom att ha ett tydligt fokus tror jag att det blir lättare att nå målet. Är man som mig, som ofta ger lite för mycket av mig själv när jag blir engagerad i något, så tror jag att ordet balans är rätt att fokusera på. För bara för att något är väldigt roligt eller för att det känns väldigt bra att göra en sak, betyder inte det att det är bra för mig att ägna för mycket tid åt det. Vi får se hur det går! Jag är i alla fall taggad för terminsstart, nytt jobb, pass på Friskis och en massa annat kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar