Sidor

torsdag 2 januari 2014

Höll nästan på att göra en qickfix!

Gud vad skönt det är att vara ledig!! Jag har faktiskt inte ägnat många tankar på jobbet alls! Nu är jag tillbaka i Norrköping och har en hel del att fixa med innan det är dags att börja jobba på tisdag. Ska göra ett nytt Cirkelfyspass, planera första skolveckan, handla, göra matlådor och helst städa lite. Men först blir det tjejmiddag ikväll! Två av mina studiekompisar kommer hit. Det ska bli så kul! Vi har knappt setts under hösten eftersom vi alla tre har börjat jobba. 

Jag satt just och funderade på vad jag ska göra med min vikt. Jag har lagt på mig lite under hösten eftersom träningen har blivit bortprioriterad. Det är fascinerande hur allt påverkas då, jag har ätit sämre och varit tröttare. Så hur ska jag göra?! Ett tecken på att min självkänsla är lite naggad är att jag faktiskt började fundera på någon diet. Trots att jag har bestämt mig för att aldrig gå på något sådant igen! Jag förstår att folk faller för de här inne-dieterna, men när man tittar på det objektivt så är det ju så tydligt hur folk tjänar pengar på dessa böcker och allt som kommer därtill. Det finns ingen diet som är hållbar!! Dessutom är det så individuellt vad som funkar och inte. Jag satt till och med nyss och funderade på den nyaste trenden: 5:2-dieten. Sen vaknade jag till och insåg att det är ju absolut inte min grej! Nej, jag ska träna, äta mindre portioner, lägga till mellanmål och ta bort skräpmat och godis i veckorna. Det blir bra! Och det är hållbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar