Sidor

söndag 19 januari 2014

Ur mörker kommer ljus

"Vi dör en dag, och lever alla de andra". Det var något jag hörde härom dagen, jag kommer inte ihåg var och hur det var formulerat exakt, men har lagt budskapet på minnet. Jag har brottats med många jobbiga funderingar den senaste tiden. Människor i min närhet har drabbats av sjukdom, jag har känt mig ensam om min livssituation, jag har tappat bort en del av min självkänsla och jag har brottats med frågor rörande min framtid. Förra helgen var jag verkligen nere i ett mörkt hål. Jag mådde så dåligt och kände mig så ensam! Men på något underligt sätt lyckades jag hitta någon strimma av ljus och jag kravlade mig upp ur det där mörka hålet, helt på egen hand. Jag letade fram den där inre styrkan som jag vet finns där. Jag är inte någon som flyr från mina känslor, jag kan inte det (även om jag ibland önskar att jag kunde det i vissa situationer). Jag rider ut stormen och jag vet att det är i och efter själva stormen jag är som starkast och mest beslutsam. Det senaste året har jag mer eller mindre slutat att engagera mig så mycket i andras liv. Jag har inte gett så mycket av mig själv i andra relationer. Detta på grund av en rad besvikelser och en känsla av att min närvaro inte spelar någon större roll i andras liv. Märk väl, detta är MIN känsla av det hela, det innebär inte att det har varit så! Jag har helt enkelt, utifrån min rädsla för att bli sviken, utnyttjad och förgivet-tagen valt att ta ett eller två steg tillbaka. Det krävs en insättning på relations-kontot från båda håll liksom. Jag har väl kanske valt att inte investerat så mycket, av rädsla för att förlora allt det jag satsat. Fin metafor va? ;-) Hur som helst så har jag nu bestämt mig för att sätta in en rejäl summa på mina relationskonton! Jag ser det som att jag investerar i mig själv och att det antagligen i slutändan lönar sig på något sätt. 
Jag kommer nog behöva min styrka i veckan, för i morse vaknade jag med halsont - IGEN! Efter att ha varit halvsjuk hela höstterminen trodde jag att jag skulle klara mig bättre nu. Jag har ändå känt mig ganska pigg i veckan och fått till träningen hyfsat, så det är väldigt irriterande att jag nu har en förkylning på G. Aja, jag får kämpa på:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar