Sidor

fredag 2 november 2012

Helgångest

Jahopp! Jag har visst en hel helg framför mig, utan några som helst planer. Jag behöver plugga i och för sig, men annars är det tomt. Men jag behöver vila upp mig lite, så det är kanske bra. Ensamt, men bra. Men man vet aldrig hur det känns när väl helgen är här, ibland går det jättebra och ibland känner man sig som världens ensammaste och tankarna börjar snurra för mycket.

I måndags började den nya kursen, Grundläggande färdigheter i läsning och skrivning. Här känner jag mig hemma! Kursen känns relevant, bra organiserad och intressant! Litteraturen är också bra. Eftersom det känns som att många böcker kommer att vara bra att ha framöver, blev det en dyr historia den här månaden... Min ekonomi går inte riktigt ihop sig efter att jag får ca 1500 kr mindre i månaden nu. Så jag måste jobba massor i november för att det ska gå ihop sig i december. Fy! Är så trött på att behöva oroa mig för pengar hela tiden! Så det är kanske inte så dumt med en helt oplanerad helg ändå! Då kan jag plugga massor så att jag kan jobba massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar