Sidor

fredag 16 november 2012

Utmaningen - update

Jag har ju inte tänkt på att berätta hur det går med min utmaning! Nu är det snart tre veckor sedan jag bestämde mig för att inte äta godis, kaffebröd och skräpmat fram till jul. Det går bra! Bättre än jag trodde det skulle gå faktiskt. Jag ska erkänna att jag fuskade lite i lördags, det blev tårta på mitt kusinbarns dop. Jag bestämde mig för det redan innan. Men jag har ingen ångest för det! Anledningen till det här är ju inte att gå ner i vikt eller så, jag vill bara må bättre. Sen funkar jag så, att om jag tillåter mig någon bulle här, en chokladbit där så blir det för mycket och jag faller lätt in i en vana där det blir onyttigheter lite var dag. Genom att "lura" mig själv och ge mig en utmaning, då blir jag envis och vill bevisa för mig själv att jag fixar det:-)
Jag har redan bestämt mig för att strunta i förbudet vid två tillfällen till innan jul, julpysselkvällen och korv-görardagen. Förhoppningsvis kan jag fortsätta så här sen efter jul också:-) Det känns faktiskt inte ens svårt och jag mår mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar