Sidor

onsdag 7 november 2012

Hemsk dag som vikarie

Idag funderade jag allvarligt på om mitt yrkesval verkligen är min grej! Jag vikarierade i en sexa och det var hemskt! Usch! Helt respektlösa elever som tydligen (berättade läraren för mig sen) hatar vikarier. De gav mig liksom inte ens en chans! Jag har aldrig upplevt något liknande och jag kände till slut inte igen mig själv. Jag blev någon helt annan i klassrummet än jag annars är. Som tur var fick jag ett bra stöd från lärarna, de förstod och jag var inte den första vikarien som hade blivit behandlad illa. Vissa elever har svårt att möta nya människor, det har jag varit med om förut och det kan jag förstå. Men att en hel klass (med undantag för kanske fyra elever) visar sådant agg, det var nytt för mig. Nåja, nya tag i morgon! Annan skola och annan ålder på barnen:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar